Hasar Anında Ne Yapılır?
- Sigortalı 5 gün içinde hasarı bildirir
- Poliçe ve zeyil numaraları, poliçe vadesi, hasarın yeri ve tahmini hasar miktarı bilgileri (telefon, faks, e-posta ile) sigorta şirketine bildirilir
- Hasar tespiti için Şirket eksper gönderir
- Dosyanın tamamlanması için gerekli evraklar şirkete yollanır
- Sigortalıların hasarlı malları olduğu gibi bırakmamaları, hasarı azaltıcı çalışmalar yapmaları, nakliyat hasarlarında emtianın müşteriye ait bir depoya çektirilmesi, kasko hasarlarında aracın bir tamirhaneye (Anlaşmalı Tamirhane Sistemi’ne dahil bir servis de olabilir) çekilmesi sağlanmalıdır
- Bütün hasarlarda mutlaka bir resmi zabıt (trafik kaza raporu, karakol müracaat ve görgü tutanağı gibi) tutturulması ve mümkünse fotoğraf çekilmesi sağlanmalıdır. Zaptın mutlaka mühürlü ve imzaların tasdikli olması gerekir. Ayrıca gerekli diğer tüm evrakların şirkete intikal ettirilmesi sağlanmalıdır
- Aynı riziko için başka sigorta şirketleri ile yapılan poliçeler varsa bunların bildirilmesi ve ibraz edilmesi gerekmektedir